Biegaj na zdrowie

obrazek_news

Kto z nas nie marzy o tym, żeby mieć świetną kondycję, sylwetkę i nastrój, a przede wszystkim – być idealnie zdrowym? To wszystko można uzyskać! I to nie mając wypchanego po brzegi portfela. Wystarczy odrobina mobilizacji, sportowe buty oraz wygodne ubranie. Najbardziej znaną dyscypliną sportu jest bieganie. Dyscyplina ta uprawiana jest przez miliony ludzi na całym świecie, jest bardzo ekonomiczna i elastyczna – biegać można niemalże wszędzie. Bieganie to najprostsza, najbardziej naturalna forma ruchu, którą możemy uprawiać niezależnie od wieku. Przynosi naszemu organizmowi niekończące sie korzyści. Kiedy biegamy zyskuje nie tylko nasze ciało. Również poziom odczuwanego przez nas szczęścia, dzięki wydzielanym podczas wysiłku fizycznego endorfinom, znacznie się podnosi, a my zaczynamy tryskać energią, odprężamy się i wyciszamy.

Systematyczne bieganie to najlepsze lekarstwo, które przyczynia się do spadku liczby zawałów i chorób niedokrwiennych serca. Dzięki niemu możemy zapobiec osteoporozie, cukrzycy, nowotworom, nerwicom, depresji i wielu innym cywilizacyjnym zmorom. Podczas wysiłku nasz mózg jest lepiej ukrwiony i zasilony podwójną dawką tlenu. Ożywia to „centrum dowodzenia”, poprawia koncentrację i wydajność. Poprzez zwiększenie ilości tlenu możemy zredukować nadwagę.

Tlen wzmaga witalność człowieka i jego energię życiową. Okazję do ruchu otrzymują nie tylko mięśnie nóg, ale także pleców, ramion, rąk i brzucha. Dzięki wysiłkowi mięśnie dotleniają się i rozwijają, poprawia się również ich tonus. Bieganie jest doskonałym ćwiczeniem rozluźniającym napięte mięśnie i działa bardzo skutecznie szczególnie na bóle pleców związane ze stresem.