Głód, który pojawia się pomiędzy posiłkami to prawdziwa zmora osób, które marzą o szczupłej sylwetce. Nie zawsze potrafimy go pokonać i dlatego często sięgamy po niezdrowe, szybkie przekąski. Istnieje kilka sposobów na to, by zapobiec napadom głodu między posiłkami oraz kilka pomysłów na to co zrobić, gdy głód nas dopadnie. Jeśli będziemy się do nich stosować głód nie będzie nam spędzał snu z powiek, a osiągnięcie smukłej sylwetki stanie się prostsze!

Zastanawiamy się jak to jest, że niektóre osoby potrafią zjeść pięć, a nawet mniej posiłków i czują się najedzone. Nie możemy zrozumieć co takiego robimy, że nie potrafimy wytrzymać kilku godzin bez jedzenia. Przyczyn napadów głodu pomiędzy posiłkami może być kilka.

 Powód numer 1. – Źle zbilansowana dieta

Odczuwanie głodu pomiędzy posiłkami może być sygnałem mówiącym o tym, że nasza dieta jest źle zbilansowana. Być może rozwiązaniem problemu będzie zwiększenie kaloryczności naszego jadłospisu. Nie powinniśmy sami brać się za bilansowanie jadłospisu, lecz zwrócić się do specjalisty, który na podstawie odpowiednich wyliczeń rozplanuje posiłki. Bardzo często na głód skarżą się osoby, które chcąc schudnąć decydują się na zbyt niskokaloryczne diety. Układają je przy tym samodzielnie lub w oparciu, np. o gotowe szablony z gazety, czy Internetu. Jeśli nie chcemy chodzić źli i głodni musimy pamiętać, że dieta nie może być zbyt niskokaloryczna, a za mała ilość kalorii odbije się na naszej masie ciała w przyszłości. Dlatego najlepiej znaleźć dietetyka, który pomoże nam w zaplanowaniu diety. W tym celu możemy skorzystać z darmowej wyszukiwarki dietetyków dostępnej na stronie https://kcalmar.com

 Powód numer 2. – Za mało błonnika pokarmowego w diecie

Błonnik pokarmowy ma bardzo korzystny wpływ na nasz organizm. Jego obecność w produktach spożywczych sprawia, że po ich zjedzeniu czujemy sytość przez dłuższy czas. Dlatego jeśli niemal od razu po jedzeniu dopada nas głód może być to oznaką, że mamy za mało błonnika w diecie. Jeśli tak jest powinniśmy wzbogacić jadłospis w produkty o wysokiej zawartości tego składnika. Zalicza się do nich, m.in. owoce, warzywa, pełnoziarniste produkty zbożowe, orzechy, pestki i nasiona.

Powód numer 3. – Nieregularne posiłki

W ciągu dnia powinniśmy zjadać pięć posiłków w odstępach nie dłuższych niż 3-4 godziny. Jeśli pomiędzy głównymi posiłkami czujemy głód może oznaczać to, że jemy nieregularnie. Nic dziwnego, że jeśli, np. między obiadem, a kolacją istnieje przerwa rzędu 6 godzin czujemy się głodni.

 Powód numer 4. – Nuda

Bardzo często zdarza się, że podjadamy pomiędzy posiłkami wyłącznie z nudów. Wydaje nam się, że jest to głód tymczasem sięgamy po niezdrowe przekąski, ponieważ chcemy po prostu zająć czymś ręce. Jeśli zauważyliśmy tego typu problem u siebie powinniśmy zadbać o to, by zamiast jedzenia znaleźć sobie inne zajęcie. Może być to, np. spacer na świeżym powietrzu, czytanie książki, czy po prostu rozmowa z drugim człowiekiem (oczywiście bez niezdrowych przekąsek).

CO ZROBIĆ, GDY POMIĘDZY POSIŁKAMI DOPADNIE NAS GŁÓD?

Poznanie przyczyny pojawiania się głodu pomiędzy posiłkami to pierwszy krok do sukcesu. Warto jednak wiedzieć co robić, gdy głód dopadnie nas pomimo podejmowanych prób wyeliminowania jego przyczyny. Sposobów może być wiele dlatego z podanych poniżej każdy z nas powinien wybrać jeden lub kilka dopasowanych do swojej sytuacji i preferencji. Warto próbować różnych metod, a nie poddawać się po jednej nieudanej próbie. W ten sposób stopniowo dojdziemy do tego co w naszym przypadku jest najbardziej skuteczną bronią w walce z głodem między posiłkami.

Pij wodę!

W momencie, gdy dopadnie nas głód warto sięgnąć po prostu po wodę mineralną. Będzie to dużo lepsze rozwiązanie niż wysokokaloryczne, mocno przetworzone przekąski. Woda nie zwiększa kaloryczności naszego jadłospisu, a zarazem pozwala uśpić głód do czasu następnego posiłku.

Zajmij czymś myśli!

Jeśli ciągle będziemy myśleć o tym, że jesteśmy głodni i musimy coś zjeść to z pewnością w końcu sięgniemy po coś do jedzenia. Czas będzie się dłużył, a głód narastał. Dlatego świetnym sposobem na to, by zapomnieć o głodzie jest zajęcie myśli czymś innym. To co wybierzemy zależy tylko od naszych upodobań i miejsca, w którym się znajdujemy.

Odstaw na bok niezdrowe przekąski!

Jeśli w zasięgu naszego wzroku znajdą się apetycznie wyglądające czekoladki, czy inne niezdrowe przekąski jest duża szansa na to, że na sam ich widok poczujemy głód. Dlatego warto zadbać o to, by wszelkie tego typu produkty nie znajdowały się w zasięgu naszego wzroku i rąk.

Zadbaj o zdrowe i niskokaloryczne przekąski!

W przypadku, gdy w żaden sposób nie jesteśmy w stanie opanować głodu pomiędzy głównymi posiłkami powinniśmy zadbać o niskokaloryczne przekąski. Mogą być to, np. surowe warzywa pokrojone w słupki. Tego typu przekąski są dobrym rozwiązaniem ze względu na to, że są niskokaloryczne, a przy tym mają wysoką wartość odżywczą. Co więcej dzięki dużej zawartości błonnika pokarmowego skutecznie usuną uczucie głodu aż do następnego posiłku.