Jak zerwać z treningową rutyną?

obrazek_news

Rutynowe powtarzanie tych samych treningów jest nużące i ryzykowne. Przeciążenie mięśni prowadzi do kontuzji. Jak tego uniknąć?

Wykonując monotonnie te same, mało zróżnicowane ćwiczenia, biegacz ryzykuje przeciążeniem mięśni i kontuzjami. Idea Mix Up Your Run opracowana przez naszego partnera, firmę Asics, zmusza do urozmaicenia treningu biegowego pod względem tempa, dystansu, nawierzchni oraz czasu trwania.

By uniknąć ryzyka związanego z rutynowym, monotonnym treningiem, warto urozmaicić swój cykl treningowy o:

ćwiczenia nad prędkością

bieganie naturalne

treningi na dużych dystansach

treningi po różnych rodzajach podłoża.

Trening mieszany, będący kombinacją różnych form ćwiczeń, oferuje biegaczom wiele korzyści – nie tylko minimalizuje ryzyko kontuzji, ale też pozwala budować siłę biegową i wytrzymałość.

4 podstawowe zalecenia treningu Mix Up Your Run:

Run Fast – Biegaj szybko!

Run Long – Biegaj na długich dystansach!

Run Natural – Biegaj naturalnie!

Run Tough – Biegaj mocno!

Każdy z wymienionych treningów stymuluje organizm do innego rodzaju pracy, dzięki czemu trenujący może lepiej rozwijać swoje możliwości i stawać się coraz lepszym, szybszym, bardziej wytrzymałym biegaczem. By w pełni skorzystać z dobrodziejstw płynących z mieszanego planu treningowego i równocześnie zminimalizować ryzyko poniesienia kontuzji, należy dostosować sprzęt biegowy do rodzaju treningu.

Run Fast – bieganie szybkościowe – stymuluje mięśnie do bardziej wytężonej pracy i w naturalny sposób przyczynia się do poprawy siły biegowej. Tego typu treningi nastawione są na osiągnięcie jak najszybszego tempa biegu i należy realizować je w możliwie lekkich butach.

Run Long – bieganie na długich dystansach zwiększa wytrzymałość biegową i ogólną wydolność organizmu.

Run Natural – bieganie naturalne – trenuje się w obuwiu ze zmniejszoną amortyzacją. Test takich butów przeczytacie wkrótce na łamach 4 RUN, model GEL-SUPER J 33 właśnie kończy kilkuset kilometrowy przebieg!

Run Tough – bieganie terenowe – bieganie po zróżnicowanym podłożu – na górskich trasach lub leśnych duktach, stymuluje pracę mięśni zwykle pomijanych podczas biegania szosowego. Dodatkowo, podbiegi i zbiegi, częściej spotykane w terenie, zwiększają wytrzymałość biegacza, a mijane krajobrazy nastrajają pozytywnie i pozwalają odetchnąć od miejskiego zgiełku.

Powrót