Obóz treningowy 4Run na półmetku!

obrazek_news

Za nami siedem dni obozu treningowego. Przed nami kolejnych siedem – pewnie trudniejszych, bo organizm już zmęczony, trzymany na wysokich obrotach przede wszystkim siłą woli.

Niedzielny poranek z pewnością nie był dla nas czasem błogiego lenistwa. To był jeden z najmocniejszych akcentów treningowych w ciągu całego obozu! Ale nie ma zmiłuj – jeśli chce się dotrzymać kroku najlepszym, trzeba ćwiczyć wytrzymałość tempową.

WT to umiejętność pokonania założonego odcinka w określonym tempie. Podczas treningów wytrzymałości tempowej oprócz prędkości, z jaką pokonujemy zadany odcinek, należy zwrócić uwagę na następujące elementy:

– kształtowanie prawidłowej postawy ciała,

– długość kroku 

– właściwa pracę rąk

– oddech – podczas przerwy należy pamiętać o odpowiednim odpoczynku i przygotowaniu do następnego odcinka.

Odcinki, jakie pokonujemy podczas treningu WT, powinny być dobrze wymierzone, dobrze więc tego typu ćwiczenia przeprowadzać na stadionie, którego długość jest nam znana. Osiągane czasy muszą być na takim poziomie, aby zawodnik był w stanie wykonać zamierzoną ilość odcinków, ale po każdym odcinku musi on czuć wyraźne zmęczenie: kontynuacja wysiłku jest możliwa dopiero po 3-4 minutach.

O B E J R Z Y J    F I L M  >>>

Powrót