Biegam od kilku lat i reprezentuję 4RUN Team Piła. Mimo młodego wieku nabyłem już pewne doświadczenie, ale trzymam się dewizy...

Razem rozpoczynamy pierwszy tydzień treningów

Pierwszy trening: początkowo zaczynamy od wybiegania 6.5 km średnim tempem około 6.40 min/km. Oczywiście przed każdym treningiem ważna jest odpowiednia rozgrzewka. Podczas wybiegania należy zwrócić uwagę na kontrole oddechu. Wielu biegaczy ma problemy właśnie z nim, a bieganie amatorskie, rekreacyjne podchodzi pod biegi długodystansowe. Odpowiednia wymiana tlenowa to około 70% sukcesu biegów długich.

DSC05048

Drugi trening: drugi trening w tym tygodniu będą stanowiły interwały w przypadku początkujących marszobieg. Trening interwałowy polega na tym, że ćwiczenia o wysokiej intensywności – sprint na 80% swoich możliwości, przeplata się spacerem, a więc ćwiczeniem o niskiej intensywności. Podczas treningu wykonaliśmy 10 powtórzeń po 30 sekund biegu o wysokiej intensywności. I 15 sekund truchtu o stosunkowo niewielkiej intensywności.

DSC05063

Po wyczerpujących interwałach należy chwilę odpocząć i spokojnie truchtać przez 7-8 minut. Po wszystkim rozciągnąć mięśnie nóg: ścięgna Achillesa, mięśni brzuchatych.

Zachęcam do przeprowadzania swoich treningów na takich samych zasadach i podzieleniem się efektami.