Biegam od kilku lat i reprezentuję 4RUN Team Piła. Mimo młodego wieku nabyłem już pewne doświadczenie, ale trzymam się dewizy...

Trening biegowy z Polar M400 HR: opinia

Bieganie trenuję od kilku lat, widziano mnie już w nie jednym biegu ulicznym, na profesjonalnych zawodach lekkoatletycznych jak i na wielu różnego rodzaju przełajach. Model M400 nie jest moim pierwszym zegarkiem sportowym i mam już pewien stopień wiedzy na ten temat.

doart2

Polar M400: zegarek z pulsometrem dla biegaczy.

Firma Polar, tworząc urządzenie M400, skupiła się głównie na biegających użytkownikach. Wybierając profile sportowe w moim zegarku zauważyłem bardzo duży podział profili na biegi różnego typu.
W kategorii bieganie znalazłem między innymi:
– bieganie (ogólnie)
– bieg uliczny
– bieg lekkoatletyczny
– bieg ultra
– bieg górski
– bieg na orientację
– jogging
– trening na bieżni
Myślę, że każdy biegacz znajdzie coś dla siebie. Osobiście wielokrotnie testowałem bieganie, bieg uliczny i bieg lekkoatletyczny.

Bez tytułu

Polar M400: zasięg GPS w lesie

Wolę trening na leśnych ścieżkach. Wiele zegarków z modułem GPS ma problemy z dokładnością, ze względu na dużą ilość drzew, między którymi się przemieszczamy. Producenci stanęli na wysokości zadania i zdaję się, że wzięli to pod uwagę. Zaczynając trening włączam tryb treningowy jednocześnie próbując połączyć się z GPSem. Nawiązywanie połączenia trwa zazwyczaj do 10 sekund. Nawet w lesie w pochmurny dzień.

las

Nawet jeśli nie zna się ścieżki na tyle dobrze, aby się nie zgubić, można biegać bez obaw. Wszystko dzięki funkcji Polara: „Powrót do punktu startu”. Dzięki tej opcji, na żądanie użytkownika, na wyświetlaczu M400 pojawi się strzałka prowadząca jak najkrótszą drogą do punktu rozpoczęcia rejestracji treningu. I zostanie wyświetlony kilometraż jaki pozostał do miejsca startu.

13236295_936557576460092_379832191_n

Plan treningowy i indywidualne konto użytkownika Polar

Na stronie www firmy Polar logując się na swoje konto, możemy znaleźć zakładkę „PROGRAMS”. Dzięki tej opcji możemy przygotować się do wybranego wydarzenia/imprezy sportowej. Do wyboru mamy: 5km, 10km, półmaraton i maraton. Przygotowania trwają od 9 do 14 tygodni. Należy wpisać swoje predyspozycje i wybrać dystans, do którego chcemy się odpowiednio przygotować, a Polar Flow ułoży specjalnie dla nas plan treningowy.

program

Running Index

Na podstawie Running Index otrzymujemy informacje o maksymalnej efektywności biegu – obliczana jest na podstawie tętna i prędkości osiąganych podczas treningów biegowych. Dzięki tej opcji możemy monitorować swoje postępy i zobaczyć na jakim jesteśmy poziomie w obrębie swojej kategorii wiekowej i płci. Running Index potrafi również określić w jakim czasie przebiegniemy dany dystans. Inne funkcje zegarka i ogólna opinię o nim, znajdziecie w moich innych materiałach.