Przekąski to z reguły najgorsze przekleństwo dla osób odchudzających się. Bogate w kalorie, tuczące i oddalające od celu, jakim jest utrata nadmiernej wagi. A gdyby tak stały się Twoim sprzymierzeńcem? Z tymi przekąskami to możliwe.

Odrzucenie batonów, czekoladek, cukierków, ciastek, frytek, chipsów, pączków oraz innych zapychaczy nie będzie tak bolesne, jeśli zastąpisz je tymi produktami:

1. Słodkie owoce

Grejpfut, kiwi, jabłko, maliny, truskawki – po te owoce sięgaj, kiedy masz ochotę na coś słodkiego. Zaspokajają apetyt na słodycz, a przy tym zawierają małą ilość cukrów prostych. Dlatego właśnie są bezpiecznym wyborem dla osób będących na diecie.

2. Frytki inaczej

Kto powiedział, że masz nie jeść frytek? Doskonałym zastępnikiem dla ziemniaków smażonych na głębokim tłuszczu są frytki z domowego piekarnika, przygotowane na bazie następujących warzyw: dyni, marchwi, buraka, selera i słodkich batatów. Wystarczy je obrać, pokroić w paluszki, oprószyć ulubionymi ziołami przed pieczeniem, wymieszać w niewielkiej ilości oleju rafinowanego (rzepakowego lub słonecznikowego) i piec w temperaturze 180°C aż do miękkości (efekt sprawdzaj nakłuwając je widelcem).

3. Chipsy zrodzone z natury

Chcesz chipsy? Możesz je mieć bardzo szybko i bardzo prosto. Warzywne, owocowe – jakich tylko zapragniesz. Przed Tobą całe bogactwo smaków: jabłko, gruszka, mango, banany, ananasy, cukinia, pomidory, jarmuż… Można by tak wymieniać i wymieniać. Owoce kroisz na cienkie plasterki i przyprawiasz np. cynamonem. Warzywa również kroisz w plasterki (za wyjątkiem jarmużu, który należy porwać na mniejsze kawałki), przyprawiasz ziołami i przyprawami (możesz też użyć octu balsamicznego). Ostatnim etapem jest pieczenie w piekarniku przez ok 10-15 minut (200°C z włączoną funkcją termoobiegu) lub suszenie w przeznaczonej do tego suszarce.

4. Baton? Proszę bardzo

Baton bez cukru – niezły, ale zdrowy przekręt. Potrzebujesz do tego bananów, mąki pełnoziarnistej, oleju kokosowego, łyżeczki sody, mleka niesłodzonego, płatków owsianych i np. suszonych śliwek lub jabłek. Mąkę, sodę i płatki mieszasz,  dodajesz rozgniecione widelcem banany, olej, mleko i śliwki lub jabłka. Całość dokładnie miksujesz, wykładasz na blachę (wyłożoną papierem do pieczenia) i pieczesz przez około 40 minut w temperaturze 180°C.

5. ‘Cukierkowy’ zawrót głowy

 

Daktyle, orzechy, ziarna, nasiona i pestki – te produkty z powodzeniem mogą zastąpić Ci cukierki. Niektóre może nie są zbyt słodkie, ale za to doskonale nadają się do podjadania. Najlepiej zmiksować je zze sobą w jednej miseczce. Tylko pamiętaj, aby nie kupować ich w formie smażonej lub solonej.

Z przekąskami, jak to z przekąskami – dobrze jest spożywać je w rozsądnych ilościach. Jeśli często odczuwasz potrzebę sięgania po nie, zaopatrz się w naturalny preparat hamujący uczucie łaknienia. Wybierz np. Piperine Forte – ten wspomagacz nie tylko pozwoli kontrolować spożywane ilości jedzenia ale też będzie skutecznie spalał tkankę tłuszczową.