De facto pytając o suplementy dla początkujących na siłowni, moglibyśmy w jednym zdaniu zamknąć temat. Osobom początkującym tak naprawdę wystarczy bowiem odpowiedni trening oraz odpowiednia dieta, a żadne suplementy diety, żadne specjalistyczne odżywki nie są niczym koniecznym. Moglibyśmy zamknąć temat w tym miejscu, aczkolwiek pochylimy się nad nim nieco dłużej.

Liczy się wspomaganie

Musimy pamiętać o tym, że kluczowym elementem w realizacji zakładanych celów nie jest nic innego jak sposób odżywiania się i to temu elementowi należy poświęcić najwięcej uwagi. Chcąc sięgnąć po jakiekolwiek wspomaganie, po jakiekolwiek suplementy diety dla sportowców, pamiętajmy, że jest to tylko i wyłącznie uzupełnienie. Tym samym jeżeli nosimy się z zamiarem uzupełnienia naszej diety i treningu odżywkami sportowymi, powinniśmy skupić się wokół czterech podstawowych rodzajów tychże odżywek. Mowa jest mianowicie o:

  • odżywkach białkowych,
  • gainerach,
  • kreatynie,
  • witaminach oraz minerałach.

Te produkty powinny pochodzić ze sprawdzonych źródeł, powinny posiadać odpowiednie atesty jakości, powinny być bezpieczne, a poza tym powinniśmy również posiadać wiedzę na temat ich prawidłowego dawkowania, co pozwoli uniknąć niepotrzebnych skutków ubocznych, pozwoli uniknąć również przedawkowania. Rodzaj przyjmowanej odżywki zależy od tego, co chcemy uzyskać, jakie stawiamy przed sobą cele treningowe. Mamy na rynku dostępne suplementy diety na odchudzanie, odżywki na wzrost masy mięśniowej, na wzrost siły, wytrzymałości, odżywki na rzeźbę, jak i wiele innych.

Naturalne suplementy diety

Poza typowymi odżywkami sportowymi mamy do dyspozycji cały szereg naturalnych produktów, które mogą nas znacząco wspomóc w realizacji celów treningowych. Co więcej, to właśnie owe naturalne suplementy diety mogą okazać się bardziej skuteczne w porównaniu do typowych odżywek, a zwłaszcza w odniesieniu do osób początkujących. Co zatem możemy zaliczyć do tych naturalnych suplementów diety odpowiednich dla osób początkujących na siłowni? Będą to takie produkty jak:

  • imbir,
  • brokuły,
  • ananas,
  • fasola sojowa,
  • wołowina,
  • indyk,
  • tuńczyk,
  • mąka pszenna,
  • pistacje,
  • kawa,
  • mleko,
  • jajka.

Ktoś powie, że to przecież składniki pożywienia, a nie żadne suplementy i poniekąd w tym stwierdzeniu będzie racja. Z drugiej strony mogą one stanowić pewne niezbędne uzupełnienie naszej diety, dopełnienie jej kompleksowości. Stawiając na naturę, możemy mówić o tym, że we właściwy sposób dbamy o naszą tężyznę fizyczną. Pamiętajmy jednakże o tym, że zarówno w odniesieniu do osób początkujących jak i do tych bardziej zaawansowanych w treningu na siłowni podstawowym elementem decydującym o efektach treningowych jest dieta i to na niej należy się skupić.

Ponadto również wracając myślami do osób początkujących zwrócimy uwagę na to, że w ich przypadku jakikolwiek zwiększony wysiłek fizyczny wiąże się ze wzrostem masy mięśniowej, wiąże się z efektami, które mogą w pełni zadowolić. Tym samym sięganie po typowe odżywki dla sportowców nie tylko nie jest konieczne, co raczej po prostu nie jest ono nawet wskazane. Oczywiście osoby początkujące bardzo często są niecierpliwe, a to na pewno nie jest element, który sprzyja uzyskiwaniu zdrowych efektów, uzyskiwaniu takich efektów, jakie są zakładane. Niezmiennie ważne jest także to, aby sposób trenowania był dostosowany do każdej osoby w sposób indywidualny, ponieważ i w tym aspekcie nie można pozwolić sobie na żadne niedociągnięcia, na błędy mogące skutkować brakiem skuteczności treningu.