Biegam od kilku lat i reprezentuję 4RUN Team Piła. Mimo młodego wieku nabyłem już pewne doświadczenie, ale trzymam się dewizy...

Nowy plan treningowy: z małymi zmianami kontynuujemy szósty tydzień treningów biegowych. Klaudia miała miesiąc na przystosowanie organizmu do znacznie większej dawki aktywności fizycznej. Przede wszystkim zmieniamy częstotliwość oraz intensywność treningów.

plan

Trening pierwszy: Dwusetki – znany już nam pewien rodzaj treningu interwałowego. Tym razem wykonaliśmy go w lesie na podstawie zegarka GPS, który właśnie sprawdzam – Polar M400 HR. Trening przebiegł sprawnie, a Klaudia poprawiła wydolność anaerobowa oraz prędkość, którą może utrzymać bez gromadzenia kwasu mlekowego w mięśniach. Organizm podczas treningu tempowego czyli na wysokim poziomie intensywności czerpie energię głównie z węglowodanów.
Klaudia wykonała 8 powtórzeń po 40 sekund.

2

Trening był bardzo wyczerpujący 🙂

Trening drugi: Wybieganie i rytmy 4x 10sek. Kilometraż wybiegania wynosi 9km, powinien być zrealizowany spokojnym tempem – maksymalnie 2 zakresem tętna. Po długim i mało intensywnym treningu należy wykonać cztery rytmy po 10 sekund. Rytmy są to szybkie biegi na mniej więcej 80-90 % swoich możliwości szybkościowych. Po skończonym treningu należy oczywiście odpowiednio się rozciągnąć.

Trening trzeci: Podbiegi i zbiegi – należą one do zestawu treningów siły biegowej, która jest niezbędna do budowania formy. Takie treningi pozwolą nam na osiągnięcie wyższego tempa. Na tego typu treningi potrzebne nam jest przede wszystkim wzniesienie. Udało nam się znaleźć leśny podbieg o wysokości 8 metrów i długości 130 metrów. Zgodnie z planem treningowym wykonujemy cztery podbiegi i cztery zbiegi każde po 150m.

pod

Podbiegi powinno się wykonywać tak, aby nasza praca serca pozostała na tym samym poziomie lub minimalnie się zwiększyła. Oczywiście należy zwolnić do odpowiedniego dla nas tempa biegu.
Zbiegi – podczas ich wykonywania ważne są: mocne nogi, technika biegu oraz stabilizacja. Od wykonania zbiegu głównie zależy jego rodzaj.

  • Biegacz Dla Biegaczy

    Bieganie jest niby takie proste ale każdy interpretuje treningi na swój sposób. To chyba jest najfajniejszew bieganiu

    • Gracjan Zygmunt

      Dokładnie, grunt żeby dawały efekty i samą radość z robienia postępów