W skórze sportowca

obrazek_news

Regularne ćwiczenia są ważne nie tylko dla utrzymania dobrej kondycji całego organizmu, przydadzą się też Twojej skórze. Wysiłek fizyczny zwiększa dopływ krwi do wszystkich części ciała, łącznie ze skórą, powodując lepsze ich natlenienie i odżywienie.

Dodatkowo, osoby uprawiające sport dbają o przyjmowanie dużej ilości płynów, dzięki czemu organizm jest prawidłowo nawadniany. A woda, jak powszechnie wiadomo, odgrywa bardzo ważną rolę w naszych organizmie. Nie tylko podtrzymuje życie, ale może poprawić zdrowie, sprawność fizyczną, a nawet wygląd.

Za to bardzo niekorzystnie działa na skórę palenie papierosów – tytoń wysusza i ułatwia działanie wolnym rodnikom, niszcząc tym samym witaminę C. Brak tej witaminy blokuje syntezę kolagenu, to z kolei powoduje, że nasza cera szybciej się starzeje.

Jeśli chcesz zadbać o swoją skórę, nie zapominaj o ciepłych (ale nie gorących), relaksacyjnych kąpielach oraz odpowiedniej ilość snu (najlepiej do 8 godzin). Przed snem wietrz pokój, a latem najlepiej spij przy uchylonym oknie.

Jednak decydująca dla stanu Twojej skóry będzie przede wszystkim Twoja dieta. Sposób odżywiania zawsze waży na naszym zdrowiu i wyglądzie. Gładkość i prawidłowe nawilżanie skóry można zapewnić dostarczając organizmowi odpowiednich składników przyswajanych w pożywieniu. Bardzo istotne jest, aby dostarczać jak największa ilość białka. Do najpopularniejszych źródeł białka zaliczamy ryby, chude mięso drobiowe, mięso indyka oraz jajka.