Startuje w triathlonie i biegach ekstremalnych. Od najmłodszych lat związany z dziennikarstwem i sportem. Studiował Dziennikarstwo spec. foto na UW,...
10 faktów o wspinaczce po schodach, które musicie znać: Mamy nadzieję, że od dzisiaj będziecie wybierali je częściej. Dodatkowy trening bez straty czasu! J

1. Polak jest Mistrzem Świata w biegu po schodach – Piotr Łobodziński: zobaczcie jego zmagania:

2. Chodzenie po schodach jest energicznym wysiłkiem nie bez powodu. Podczas wspinaczki na stopnie spalamy więcej kalorii na minutę niż w czasie joggingu.

3. Wybór schodów to przeciętnie 7-krotność spalonych kalorii w stosunku do… jazdy windą

4. Każdy stopień to około 0,17 kalorii: kilka razy dziennie, kilkadziesiąt schodów – i efekt robi się konkretny

5. Kalorie spalamy również schodząc ze schodów – co jest znacznie przyjemniejsze niż mozolna wspinaczka na ich szczyt. Każdy krok w dół to około 0,05 kalorii więc 20 stopni = 1 kaloria mniej.

6. W budynkach liczących do 5 pięter – schody są zawsze szybszym rozwiązaniem niż winda. Pracujesz w biurowcu? Jesteś w stanie zaoszczędzić do 15 minut dziennie wybierając schody.

7. Profesjonalni narciarze trenują na schodach przygotowując swoje nogi do pucharu świata. Modelki również korzystają z tego rozwiązania – nic tak nie modeluje nóg na wybiegi.

8. 7 minut (łącznie) pokonywania schodów dziennie zmniejsza o połowę ryzyko ataku serca w perspektywie 10 lat.

9. Mitem jest fakt, że wspinaczka, co dwa schody spala 2 razy więcej kalorii. Więcej energii zużyjesz do pokonywania ich wolniej, pojedynczo.

10. Najwięcej schodów w historii pokonał Chris Solarz z Filadelfii: 58 tysięcy stopni w 12 godzin! Dzięki temu łącznie wspiął się na wysokość ponad 10 kilometrów. Zabrakło mu niecałych 2 km do „osiągnięcia” stratosfery J

Powrót