Kolejne lato mija, a Ty nadal nie zdążyłaś zrzucić zbędnych kilogramów? W tym roku też obiecywałaś sobie, że do wakacji staniesz się sex bombą, za którą obejrzy się każdy facet na plaży? I znowu nic? Głowa do góry! Zrób to, co już dawno sobie obiecywałaś i odmień swoje życie! W tym artykule znajdziesz 10 praktycznych porad jak zacząć ćwiczyć. Nie czekaj na jutro, Twój czas jest teraz!

Chcesz zrzucić kilka kilogramów czy tylko wysmuklić ciało i nadać mu zdrowy, sportowy wygląd? W obydwu przypadkach podstawą jest odpowiednio zbilansowana dieta oraz koniecznie aktywność fizyczna. Części z Was może wydawać się, że dieta i ruch to elementy, które można “stosować” zamiennie, jednak prawda jest taka, że tylko połączone dają oczekiwane efekty!

Wyobraź sobie, że stosujesz dietę, ale unikasz aktywności fizycznej. Popularne, prawda? Nawet jeśli pozbywasz się zbędnych kilogramów, to brak ruchu wpływa negatywnie (!) na Twój wygląd! Mimo spadku wagi, nie zmienia się wygląd Twojej skóry a raczej jej… ilość! Gdy zrzucanie wagi to kwestia 3-5 kilogramów – możesz zauważyć, że bez ćwiczeń Twoje ciało nie jest tak jędrne, ale gdy pozbędziesz się około 10 i więcej kilogramów ograniczając do samej diety, bardzo możliwe iż przysporzysz sobie kolejnego problemu! Nadmiaru skóry!

Zapytasz może – “Jak zacząć ćwiczyć, kiedy ja nie mam czasu? Dom, praca, dzieci i jeszcze do tego ćwiczenia?!” Jak najbardziej! Przekonaj się, że można!

Jak zacząć ćwiczyć – Porada 1

Często powtarzasz sobie, że “musisz” zacząć ćwiczyć? Wyrzuć to słowo ze swojego słownika! Od dziś zastąp je słowem “chcę”! Nawet nie wiesz jak bardzo zmieni się Twój stosunek do ćwiczeń, gdy przestaniesz traktować je jak przykry obowiązek a zaczniesz jak przyjemną aktywność!

Powtarzaj sobie: “chcę zacząć się ruszać!”, “chcę mieć więcej ruchu!”, “chcę być bardziej fit!” – bo przecież tego właśnie chcesz, prawda? Przytłaczający przymus zamień w entuzjastyczną chęć, a sama w krótkim czasie zobaczysz jak bardzo zmieni się Twoje podejście do ćwiczeń.

Jak zacząć ćwiczyć- Porada 2

Mówisz, że zaczniesz od poniedziałku,ale gdy poniedziałek mija, musisz czekać ze swoim postanowieniem do kolejnego?

Nigdy więcej! Przeczytaj artykuł, wskocz w wygodne ciuszki i zacznij rozgrzewkę! Dość wymówek. Sama wiesz, że odwlekanie w czasie nic nie zmieni. Twój czas jest teraz! Wykorzystaj go! Nie musisz leżeć na kanapie oglądając ulubiony serial – możesz w tym czasie wykonywać proste ćwiczenia lub jeździć na rowerku stacjonarnym. Zamiast jechać do sklepu samochodem po coś czego zapomniałaś, idź tam na nogach – spacer dobrze Ci zrobi.

Jak zacząć ćwiczyć – Porada 3

Pamiętaj, że podczas ćwiczeń liczy się głównie Twoja wygoda! Nie każda z nas zaczynając przygodę z ćwiczeniami ma super ciało i najdroższe stylowe kreacje do ćwiczeń. Wyciągnij z szafy wygodny dres, koniecznie podkoszulek, który pozwoli Twojemu ciału “oddychać” – jeśli nie stać Cię na specjalny do ćwiczeń, zastąp go bawełnianym. Zdecydowanie unikaj syntetycznych materiałów!

Jako kobieta nie zapominaj o bieliźnie do ćwiczeń – szczególnie ważny jest biustonosz sportowy, w który jednak warto zainwestować. Choć nie będzie on tak dobrze widoczny, to jego zadaniem jest podtrzymywać właściwie Twój biust podczas ćwiczeń!

Jak zacząć ćwiczyć – Porada 4

Wygospodarowałaś czas, masz już sportowy wygodny strój i… nie wiesz jak zacząć ćwiczyć. Nie przejmuj się! Każdy kiedyś zaczynał! Podstawą każdego treningu jest odpowiednia rozgrzewka, której nigdy (!) nie możesz pomijać, gdyż może się to skończyć niebezpieczną kontuzją!

Pomysły na rozgrzewkę oraz na ćwiczenia łatwo znajdziesz w internecie. Wybieraj raczej te w formie video, gdyż łatwiej będzie Ci powtórzyć ćwiczenie dokładnie widząc technikę jego wykonania.

Jak zacząć ćwiczyć – Porada 5

Mając zaledwie chwilę dziennie łatwiej Ci wykonywać ćwiczenia w domu, jednak czy nie warto np. poświęcić się dwa razy w tygodniu wstać wcześniej i zacząć ćwiczyć z innymi ludźmi, którzy będą Cię do tego motywować? Umów się z najlepszą przyjaciółką na wspólne bieganie czy poproś brata o kilka rad na siłowni. Oby tylko takie wspólne ćwiczenia nie przerodziły się w ploteczki lub nie zakończyły wypadem do cukierni!

Jak zacząć ćwiczyć – Porada 6

Jeśli możesz sobie na to pozwolić finansowo wykup długoterminowy karnet na siłownię lub na basen – zainwestowane pieniądze zmotywują Cię do wykorzystania go w pełni a nie jednorazowo.

Inną opcją jest skorzystanie z porady trenera personalnego. Trener personalny pomoże ułożyć Ci odpowiedni zestaw ćwiczeń dopasowany do Twoich potrzeb i możliwości, udzieli stosownych wskazówek a w trudnych chwilach będzie motywował do dalszej walki.

Dziś pomoc tego typu przeszkolonych specjalistów to nie tylko fanaberia ale raczej rozsądne zachowanie, które może przynieść Ci wyłącznie korzyści! Dam Ci dobry przykład – gdy boli Cię ząb sposobu na jego leczenie nie szukasz w internecie, tylko idziesz do specjalisty. Tak samo powinnaś zadbać o swoje ciało i kondycję!

Jak zacząć ćwiczyć – Porada 7

Ten punkt powinien nazywać się raczej “jak zacząć ćwiczyć i nie zaprzestać tego szybko?!” Nie tylko długoterminowa inwestycja może wspomóc Twoje zaangażowanie, ale także wykonanie długoterminowego planu! Zastanów się nad którymi partiami swojego ciała powinnaś się skoncentrować, nie dąż do efektu typu “schudnę 2 kg i przestaję ćwiczyć”. Idealnie, jeśli ćwiczenia staną się nieodłączną częścią Twojego życia. Tak samo jak nie powinnaś spodziewać się szybkiego efektu po ich rozpoczęciu, tak samo nie powinnaś szybko się poddawać.

Dobrym pomysłem jest zaplanowanie ćwiczeń i wpisanie ich w codzienny kalendarz. Pamiętaj tylko aby nie robić sobie wymówek i nie odpuszczać ćwiczeń! A nawet jeśli zdarzy Ci się gorszy dzień, jak najszybciej wrócić do swojego planu!

Podsumowanie

Jak to mówią – “najtrudniej jest zacząć”, a jeśli chodzi o ćwiczenia i ruch to może być to szczególnie trudne! Jako podsumowanie przedstawiam Ci w skrócie wszystko to, o czym mówiliśmy w tym artykule a co ułatwi Ci odpowiedź na pytanie “jak zacząć ćwiczyć”:

  • zacznij “chcieć”, niech ćwiczenia nie kojarzą Ci się z przymusem,
  • nie czekaj na jutro, czy kolejny poniedziałek,
  • zadbaj o wygodny strój, niekoniecznie modny i firmowy,
  • koniecznie (!) rozgrzewaj się przed ćwiczeniami,
  • ćwicz z kimś, kto Cię motywuje,
  • korzystaj z porad przeszkolonych specjalistów, którzy wiedzą co mówią,
  • nie poddawaj się zbyt szybko, bądź systematyczna!

Teraz już wiesz – jak zacząć ćwiczyć. A skoro o działaniu i wzięciu życia w swoje ręce była mowa… ćwiczenia zaczynasz za 3…2…1!

 

Trener Personalny
Katarzyna Habura

kasia@fitkat.pl
www.fitkat.pl