Zaczynam biegać

obrazek_news

Istnieje kilka technik biegania, warto jest więc  się z nimi zapoznać ,gdyż pomogą nam zdecydować, która forma biegania najbardziej nam odpowiada i sprawia przyjemność.  W oparciu o każdą metodę  moźemy indywidualnie zaplanować swój trening,  który jest kluczem do sukcesu.

Jedną z technik biegania jest tzw walking, czyli energiczny marsz bądź jak kto woli szybkie chodzenie . Jest to świetna metoda dla tych , którzy nie lubią, nie mogą biegać, ale lubią przebywać na otwartej przestrzeni. Rodzaj ten jest bardzo bezpieczny , dzięki czemu  powoduje mniej kontuzji, nie obciąża stawów. Plan trenignowy ustala sie prosto, na początek 2-3 treningi w tygodniu po pół godziny. Z upływem tygodni, jak juz poprawi nam się kondycja, możemy wydłużyc trenig bądź zwiększyć ilość trenigów w tygodniu,  Walking poprawia kondycje, ale na efekty trzeba czekać nieco dłużej niz przy innych formach biegu. Można też wprowadzić drobne urozmaicenie i wprowadzić specjalne kije i zakosztowac nordic walking. Nastepną  forma biegania, która jest dość powolna, niezbyt mecząca i nie wywierająca nacisku na układ krążenia jest jogging.

Jogging traktowany jest jako kolejny etap treningowy po walkingu. Bieg odbywa się w tempie nieutrudniających konwersacji, a serce uderza z częstotliwościa ok 100-120 udzerzeń na minute,  Trenujac jogging otwieramy sobie drogę do trudniejszych treningów, dzięki dobremu dotelenieniu biegniemy bez większego  wysiłku, a do mięśni dopływa dostatecznie dużo tlenu dzięki czemu następuje spalenie tłuszczu .Joging tak jak wyżej wspomniałam, jest najbardziej preferowaną formą biegania przez miliony ludzi.

Ludzie rządni sukcesu trenują Metodą Galloway’a  jest to prosta ale jakże skuteczna metoda polegająca na bieganiu przeplatanym z chodzeniem.  Metoda ta nie jest wyłącznie dla początkujacyh biegaczy ,ale także dla tych znacznie zaawansowanych, którzy maja ambicje, by przebiec maraton w czasie krótszym niż 3 godziny. Doświadczony sportowiec powinien robić przerwy na marsz co kaźde 1,6 km biegu a długość tej przerwy zależy od czasu w jakim zamierzamy przebiec maraton. Zazwyczaj taka przerwa nie trwa dłużej niz ok 1 minuty.  Mocną stroną metody Galloway’a jest to, że podczas marszu wykorzystujemy inne partie mięśni niz podczas biegu. Dzięki czemu jest mniejsze obciązenie a zarówno mniejsza mozliwość kontuzji.  Ostatnią metodą biegania jest bieg krótki tzw sprint , polegający na przebyciu dystansu najszybciej jak potrafimy. Człowiek może przebiec w ten sposób ok. 300 metrów zanim niedobór tlenu zacznie dawac się we znaki i powodować zmniejszenie tempa biegu. Sprint odbywa się więc na dystansach krótkich od 60 do 400m. Nie należy jednak podczas trenowania  przeforsować się , z racji tego, że dyscyplina ta jest bardzo obciążajaca zwłaszcza dla osób które zamierzają ćwiczyć dłużej, a nie mają odpowiedniej kondycji.