Jelita to nasz drugi mózg, co potwierdzają kolejne badania. Wśród sportowców powinno się powiedzieć – Twoje jelita to Twój wewnętrzny trener. W 80% wpływają na funkcjonowanie mózgu, a sam mózg – w zaledwie w 20%. Prawidłowa mikroflora jelit to zatem gwarant prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jego odporności na infekcje i dobrego samopoczucia.

Mikroflora jelit jest niezwykle delikatnym zespołem, którego pracę łatwo zaburzyć. Do zaburzeń skutecznie przyczyniają się m. in. antybiotyki, wysoko przetworzona żywność, leki, alkohol, intensywne podróże, wiek i przewlekły stres psychiczny i fizyczny.

Jak zadbać o swoje jelita?

Stres fizyczny to m. in. wyczynowe lub bardzo intensywne uprawianie sportu. Wielu biegaczy doświadcza dużego dyskomfortu podczas długich biegów i treningów, czy też w trakcie przygotowań. Biegunki czy zaparcia są często obserwowaną dolegliwością wśród osób intensywnie trenujących. Troska o mikroflorę pozwala zmniejszyć nie tylko odpowiedź organizmu na wysoki stres, ale też samo odczucie stresu i zapewnić dobry sen. Wiąże się to z powstawaniem serotoniny w układzie pokarmowym. Prawidłowa mikroflora ma bezpośrednie przełożenie na wyniki i samopoczucie oraz komfort w trakcie treningów i zawodów.

Probiotyki na ratunek

Warto zatem na stałe wprowadzić do diety suplementację preparatami probiotycznymi. W świadomości większość osób probiotyk powinno zażywać się podczas antybiotykoterapii. Mało osób zdaje sobie sprawę, że probiotyk powinien być stosowany w wielu innych przypadkach: tak naprawdę w zasadzie na co dzień. Dlaczego?

Specjaliści z branży

Zostaliśmy zaproszeni na szkolenie w tym temacie przez firmę Mauricz Training Center. Lidera w branży szkoleń wspierających sport wyczynowy. Kompetencje Mauricz Training Center zostały już dawno docenione na wielu polach. Grono współpracujących z centrum zawodowców stale się poszerza, co jest najlepszym potwierdzeniem profesjonalizmu i jakości, jaką wnosi do przygotowań przedstartowych. Szkoleniowcy Mauricz Training Center są regularnie włączani do sztabów trenerskich czołowych polskich sportowców.

Szkolenie, które przekazuje esencję

W trakcie szkolenia „Probiotyki i nietolerancje pokarmowe” dowiedzieliśmy się m. in. jak ogromne znaczenie ma prawidłowa probiotykoterapia i jej stosowanie w sporcie wyczynowym. Czy jogurty i kiszonki to tak naprawdę naturalne probiotyki? Bardzo intensywnie rozmawialiśmy o tym, jak dobierać probiotyki, aby osiągać odpowiednie efekty, poprawiać swoje wyniki i cieszyć się dobrym zdrowiem.

Adriana Jaroszewska